навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

JLR осъществява зареждане с нулеви емисии с първата система за съхранение на енергия, използваща втори живот на батериите

2024-05-08 0

JLR осъществява зареждане с нулеви емисии с първата система за съхранение на енергия, използваща втори живот на батериите

JLR обедини усилия със стартиращата компания за съхранение на енергия - Allye Energy, за да създаде нова система за съхранение на енергия в батерия - Battery Energy Storage System (BESS) за осигуряване на мощност с нулеви емисии.

Една система Allye MAX BESS съдържа седем, живеещи втори живот батерии на Range Rover и Range Rover Sport PHEV, които се изваждат от автомобилите и се поставят в специални стойки без необходимост от допълнително обработване. Всяка BESS може да съхрани 270 kWh енергия при пълен капацитет, достатъчна да захранва средното домакинство в Обединеното кралство за почти месец.

BESS е първата система, използваща втори живот батерии на Range Rover, която може да зареди до девет автомобила Range Rover PHEV по всяко време и е проектирана да се зарежда лесно, като се включи във всяко CCS-съвместимо зарядно устройство за JLR автомобили. В допълнение, свързаността с множество входове чрез Powerlock връзки позволява да бъде свързана към източници на възобновяема енергия на фиксирани обекти или такива без достъп до електрическата мрежа.

MAX BESS може да се използва като заместител на дизеловите генератори, на които традиционно разчита автомобилната индустрия за захранване при лансиране на автомобили, събития и изпитвания в отдалечени местности без достъп до мрежата. Инженерният екип на JLR първи ще използва новата BESS за осигуряване на зареждане с нулеви емисии по време на тестване на новия Range Rover Electric, който предстои да бъде лансиран по-късно тази година.

Средният дизелов генератор обичайно използва 16 литра гориво за час, еквивалентно на 129,12 kg CO2 емисии при тричасова употреба. Инженерният екип на JLR ще използва BESS за захранване на над 1000 часа тестване, пестейки над 15 494 kg CO2 емисии за година – еквивалентът на един пътник, извършващ седем двупосочни полета от Лондон до Ню Йорк.

Функционалната BESS тежи по-малко от 3,5 тона, което позволява да бъде напълно преносима или стационарна, за да осигурява съхранение на енергия за търговци или обекти на JLR. Това би помогнало на мрежата от над 3000 търговци на JLR да използва по-добре възобновяема енергия като слънчевата и би действало като енергиен буфер за поддържане на бързо зареждане, на места, където връзката с локалната електрическа мрежа може да бъде ограничена. Модулът ще бъде наличен в търговската мрежа за използване и извън JLR.

Като част от своята стратегия Reimagine, JLR инвестира 15 млрд. британски паунда в електрификация чрез изграждане на цялостна EV екосистема. Това включва и отчитане на пълния жизнен цикъл на EV батериите, един от новите кръгови бизнес модели, които JLR проучва за съхранение на енергия и други цели.

Пример за това как BESS се използва на практика в разработването на Range Rover Electric е продължителното тестване за издръжливост от страна на инженерния екип на отдалечени офроуд обекти, където са налични единствено връзки с ниска мощност, позволяващи само бавно зареждане. Инженерите могат да заредят BESS от източник с ниска мощност по време на тестването и след това да прехвърлят енергия към Range Rover Electric чрез бързо зареждане от BESS, много по-бързо от директното зареждане на автомобила от източника.

Предвижда се веригите за стойност на батериите да растат с 30% годишно от 2022 до 2030 г. и да достигнат стойност от над 400 млрд. щатски долара.  Доставките на батерии с втори живот за стационарни приложения се очаква да надхвърлят 200 гигаватчаса годишно до 2030 г., създавайки глобална стойност над 30 млрд. щатски долара. 

Проектирани по най-високите стандарти, батериите на JLR могат безопасно да се използват в ситуации с недостатъчно енергия, след като състоянието им падне под изискванията за електрически автомобили, което обикновено означава 70-80% остатъчен капацитет.  След използването им за втори живот JLR ще рециклира батериите, така че суровините да могат да бъдат възстановени за повторна употреба като част от истинска кръгова икономика. 

 
за 58%  против 42%  236 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума