начало

ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност ЕСПЧ: Дисциплинарните съдилища на адвокатурата отговарят на изискванията за независимост и безпристрастност

Казус с пътни знаци

Виртуална приемна - кажете това, което мислите, за това, което искате!
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот guest1 » 29 Юни 2023, 22:16

doondie написа:„Стамболийски” и „Пловдив” са означени като една улица в Google Maps (805). Още по-зле, че са повече на брой улиците и няма една „главна”.

Пак погледни картата - ул. Найден Команов и бул. „Пловдив“ са успоредни една на друга, пресечки на път 805.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2383
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот doondie » 29 Юни 2023, 22:56

guest1 написа:Пак погледни картата - ул. Найден Команов и бул. „Пловдив“ са успоредни една на друга, пресечки на път 805.
Видях в Гугъл Мапс, но в другата карта имената ги има.
Изображение
Според мен „Чардафон Велики” просто не трябва да е част от кръстовището или най-малкото да се сложи „стоп” (Б2) и на „Найден Команов”, както и задължително табели Т13.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 539
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот ivanov_p » 30 Юни 2023, 14:13

Примерът с това кръстовище е доказателство за тезата им, че не шофьорите, а държавата, общините и КАТ са основните виновници за ПТП-тата. Налице е кръстовище, но което очевидно има изключително много катастрофи и не е направено нищо това да спре. Създадената сигнализация очевидно е трудна за възприятие в рамките на 1-2 секунди, както би трябвало да бъде, тя е трудна за разбиране дори от специалисти, предвид спора между катаджии и инструктори. Абсолютно безхаберие от страна на отговорните институции,които отдавна е трябвало да направят кръстовището кръгово или да го регулират със светофари или поне на мястото на Внимание, да сложат Стоп. Това не се прави, а всичко се слага в тежест на шофьорите.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4530
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот bozyo » 03 Юли 2023, 13:08

ivanov_p написа:Примерът с това кръстовище е доказателство за тезата им, че не шофьорите, а държавата, общините и КАТ са основните виновници за ПТП-тата. Налице е кръстовище, но което очевидно има изключително много катастрофи и не е направено нищо това да спре. Създадената сигнализация очевидно е трудна за възприятие в рамките на 1-2 секунди, както би трябвало да бъде, тя е трудна за разбиране дори от специалисти, предвид спора между катаджии и инструктори. Абсолютно безхаберие от страна на отговорните институции,които отдавна е трябвало да направят кръстовището кръгово или да го регулират със светофари или поне на мястото на Внимание, да сложат Стоп. Това не се прави, а всичко се слага в тежест на шофьорите.

държавата и общините ли карат колите, или все пак шофьорите? ако по пътищата има повече взаимоуважение и по-малко желание "да си взема предимството", то известна част от ПТП-тата могат да бъдат избегнати. в тази тема войната е, че движещите се срещу знак Б1 и срещу знак Б2 за част от дискутиращите не са равни. движещите се по пътя с предимство са "първа ръка хора", ама движещите се по пътищата без предимство не са доволни с уравниловката всички да са "втора ръка", и търсят как някой да е "трета ръка човек".

задачата не е никак трудна, ако отхвърлите неоснователната и недоказана презумпция за "специалистите". нито катаджиите са специалисти, и нагледно доказателство за тяхната некомпетентност са отменените от съда АУАН/НП/фишове/ПАМ. нито инструкторите са специалисти, и нагледно доказателство за тяхната пълна липса на кадърност са неграмотните нови водачи.

в случая не е спорно обстоятелството, че кръстовището е лошо сигнализирано и че може да се подобри. само дето недоволните жители на гр.Съединение вместо да подадат сигнал до общината с конкретни предложения за поставяне на допълнителни табели, предпочитат да спорят в интернет за необходимостта от "трета ръка хора".
в тежест на шофьорите е да знаят закона. и неговото незнание не освобождава от отговорност.
bozyo
Потребител
 
Мнения: 290
Регистриран на: 24 Мар 2021, 00:24

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот ivanov_p » 03 Юли 2023, 16:52

държавата и общините ли карат колите, или все пак шофьорите?

Държавата и общините ги карат, вие не знаехте ли? Отидете в КАТ София и гледайте 2-3 часа филмчета за катастрофи за да разберете защо в България са толкова много. Там ще видите, че даже не само държавата, общините, местния КАТ носят отговорност, а и застрахователите и производителите. При станала дори единична катастрофа задължително се правят експертизи от собственика на пътя, производителя и контролните органи, отговорни за регулацията. Установяват се причините и как подобна катастрофа може да се избегне с промяна в конструкцията на автомобила и защитните системи на пътниците, с промяна на пътната регулация и самия път. Всеки е задължен да вземе нужните мерки, предписани следствие на резултатите от експертизите, за което следи застрахователя, който при неспазени предписания изплаща застраховката и след това си я търси от виновния - община, КАТ, производител.
Преди много години заради няколко убити след сблъсък с крайпътни стълбове се прие решение за замяната на бетонните и металните с гъвкави от пластмаса, тук загиват десетки след блъскане с дърво, но няма кой да ги изреже защото водача е длъжен да се съобрази с наличието на дървета и да отложи катастрофата за по-нататък, където е житото.
в тежест на шофьорите е да знаят закона. и неговото незнание не освобождава от отговорност.


ЗДвП обаче възлага задълженията по чл. 2 и 5, ако не се лъжа, не само на шофьорите, а на всички. Тук един министър, известен като Спънджи Боб, каза, че държавата нямала отношение към пътищата и сигурността по тях, защото законите били международни и държавата не можела да ги променя, а само да определя размера на глобите. Докато този начин на мислене съществува ще е така.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4530
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот bozyo » 06 Юли 2023, 12:24

ivanov_p написа:При станала дори единична катастрофа задължително се правят експертизи от собственика на пътя, производителя и контролните органи, отговорни за регулацията. Установяват се причините и как подобна катастрофа може да се избегне с промяна в конструкцията на автомобила и защитните системи на пътниците, с промяна на пътната регулация и самия път. Всеки е задължен да вземе нужните мерки, предписани следствие на резултатите от експертизите, за което следи застрахователя, който при неспазени предписания изплаща застраховката и след това си я търси от виновния - община, КАТ, производител.

да бе, направо повярвах, че след всяка! по тази причина вече два месеца търсят собственика на мотоциклета, който се заби в мен и избяга от мястото на ПТП. нищо, че катаджията го намери в таблета за 1-2 минути.

ivanov_p написа:Тук един министър, известен като Спънджи Боб, каза, че държавата нямала отношение към пътищата и сигурността по тях, защото законите били международни и държавата не можела да ги променя, а само да определя размера на глобите.

ех, а бяхме млади! имаше един виц преди 25-30 години, че според някаква асоциация на европейските застрахователи България имала най-хубавите пътища в цяла Европа и най-лошите шофьори - у нас нямало нито едно ПТП поради лоши пътни условия и всичките били поради несъобразена скорост. ако ще да си се движил с 2 км/ч, пак много си бързал и сам си си виновен, че си паднал в дупката. имаше и друг случай: работници на "Топлофикация" разкопали улицата за ремонт на топлопровод и нито оградили, нито сигнализирали дупката. някакъв човек скочил с колата в тъмното, паднал точно успоредно на тръбите и вратите не можели да се отворят, опирайки в бетоненото корито под тръбите.

да разказвам ли как си върнах СУМПС след три дела? АССГ, ВАС, АССГ. третото за неизпълнение на съдебно решение. отивам в КАТ и служителката пак ми отказва да приеме документите. отивам при Голям Началник Началников, него ден му бил приемен ден. питам го какво трябва да правя:
- Трябва да дойда с полиция в полицията ли?
- Ама, господине, Вие заплашвате ли ме?
- Не, учудвам се на абсурдността на ситуацията - полицията не изпълнява вече трето съдебно решение, две от които са влезли в сила.


прочита, че второто решение на АССГ пак могат да го обжалват във ВАС. споделям му, че според представените от тях доказателства наказателните постановления по реда на чл.X, ал.Y на наредба Z са унищожени от архива, а че същата алинея допуска това да се извърши само след възстановяване на точките. тоест те самите представят доказателства, че точките са възстановени и знаят за тях. самият факт, че информационната им система не отразява посетения опреснителен курс за възстановяване на 1/3 от точките, е несъществен. както и това, че уж през януари са издали принудителна административна мярка (ПАМ) за отнемане на СУМПС въз основа на НП, уж връчено през февруари. в о.с.з. посочих, че или са имали машина на времето, или това е документ с невярно съдържание.

та предлагате да повярвам в приказки от 1001 нощ, че след всяка драскотина шефа на КАТ, шефа на АПИ и Фандъчката деня и нощя не спят, само и само да обезопасят пътя. да де, ама тука става дума за нестоличното градче Съединение. там софийските чудеса от телевизора се сблъскват с горчивата действителност.

п.п. може ли в юридическия форум да се ограничим с правни въпроси?
bozyo
Потребител
 
Мнения: 290
Регистриран на: 24 Мар 2021, 00:24

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот guest1 » 06 Юли 2023, 13:03

Хмммм ...
Изписа една торба лакърдии и заключи:
bozyo написа:п.п. може ли в юридическия форум да се ограничим с правни въпроси?

Да припомням ли, че има специален „Форум за юристи“, а тук е „Общи дискусии“? Почти „Общи приказки“.

bozyo написа:да бе, направо повярвах, че след всяка! по тази причина вече два месеца търсят собственика на мотоциклета, който се заби в мен и избяга от мястото на ПТП. нищо, че катаджията го намери в таблета за 1-2 минути.

Правѝ разлика - между идентификация на лицето (по лични данни) и физическото намиране, с връчване на ... нещо си.
Човек винаги може да се държи добре с онези, които са му безразлични.
Оскар Уайлд, „Портретът на Дориан Грей“

Това е само мнение, не сте длъжни да се съобразявате с него.
guest1
Активен потребител
 
Мнения: 2383
Регистриран на: 07 Май 2021, 01:34

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот kosharevski » 12 Юли 2023, 16:18

Целият казус се върти около това, че в ЗДвП има само две нива на предимство - главен път и път без предимство. От тук и регулацията на много кръстовища "затруднява" шофьорите, които карат с повече тестостерон, отколкото със сиво вещество. Кръстовища, при които трябва да си спомниш, че знаци Б1 и Б2 са равнопоставени, с лопата да ги ринеш. Например (може да се видят знаците с пускане на жълтото човече в улицата):
София, Зимен дворец
София, Спортна академия
И на двете места поне 1/4 от шофьорите със знак Б1 не пропускат нито дясностоящите Б2, нито тези от главния път. Липсата на ежедневни катастрофи се обяснява само с по-добрите реакции на младите в района и това, че се отнасят толерантно към многобройните шофьори от провинцията и други райони, минаващи от там.

Нещо подобно (по отношение на неподготвеност на водачите), е и ситуацията с две съседни кръстовища, напр.:
https://www.google.com/maps/@42.6718075 ... &entry=ttu
Някога, много отдавна, локалното платно, в което се намира камерата, беше именно локално и имаше знак STOP. Сега обаче, то е също толкова главно, колкото и основния булевард вляво, което обаче не пречи всички от него да се опитват да те засичат.
kosharevski
Младши потребител
 
Мнения: 20
Регистриран на: 25 Мар 2021, 14:47

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот elijahtuckersa » 13 Сеп 2023, 01:34

nikodim77 написа:Здравейте,
Казусът не е сложен, но уви решението му не е в полза на поставилия темата.
Първо през кръстовището трябва да премине участникът в движението, който е пред знака „стоп”, което за мен е безспорен факт, с който се съобразяват и полицейските служители.
Съображенията ми в тази насока са следните:
При участници, намиращи се едновременно на кръстовището важи правилото за предимство на дясно-стоящия. Независимо от различните по вид пътни знаци, то тяхното значение е със сходни указания, като и двата знака указват на водачите на ППС, че се движат по път без предимство. Тоест, и двамата участници в случая са с равен статут, като се намират на пътища без предимство. Именно поради това те следва да се ръководят от правилото за предимство на дясно-стоящия.
Все пак за пълнота на изложеното ще добавя следното:

Тези два (има и трети, но за друга тема) знака са нарочно въведени от законодателя да бъдат във форма – различна от останалите. Това е породено от необходимостта за тяхното категорично разпознаване от участниците в движението както в лице, така и в гръб (от задната страна на знаците). Последното обуславя факта, че водачите на ППС могат да видят, освен знака пред тях, така и този важащ за другия участник.
Присъединете се към нашия екип от ентусиазирани промоутъри, които са страстни към Yoju онлайн казино без депозит . Те винаги са на разположение, за да ви помогнат и да ви водят през игрово пътуване, предлагайки персонализирани препоръки и поддръжка.
Няма да се впускам в допълнителен анализ на определението за равнозначни пътища, регулирани и нерегулирани кръстовища, защото и без това настоящето стана твърде дълго. НО! Независимо, че единият знак казва „СПРИ пропусни движещите се по ПЪТЯ С ПРЕДИМСТВО!”, а другият казва „Пропусни движещите се по пътя с предимство!" общото между тях е изискването – императивно, да пропуснат участниците с предимство, както и че тези, за които се отнасят двата знака са в равностойна позиция: И ДВАМАТА СА НА/по/ ПЪТ БЕЗ ПРЕДИМСТВО!!! Никъде в закона и подзаконовите нормативни актове не е указано някои от спорните два знака да осигурява предимство пред другия. Няма как участникът по ул. „Найден Команов” да е с предимство пред намиращия се на ул. „Чардафон”, само защото неговият знак не го задължава да спре! Този знак в едно с другият – стопът указват, че автомобилите се намират по път без предимство. А редът за съобразяване по отношение на предимството и др. е следният: регулировчик (полицай); светофар; знаци, преместваеми знаци и табели, пътна маркировка, правилото на дясностоящия и изгледите на пътищата (главен, второстепенен и т.н.)…
НО?!?
От представената извадка от пътна карта е налице обстоятелство, което лекичко разколебава горната ми теза, което обстоятелство е разстоянието между улиците – „Н. Команов” и „Чардафон”. (Разсъжденията ще са ми въз основа на буквално, виждащото се на картинката) :
Видно е, че между ул. „Найден Команов”, ул. „Победа” и бул. „Пловдив” имаме класическо кръстовище. Но, е видно, че ул. „Чардафон” е на някакво относително разстояние от „класическото кръстовище” и ако това разстояние е повече от (да речем) 15-20 метра, и най-вече участниците в движението не могат да видят пътните знаци на другия участник, то горната ми теза се обезмисля…, какво имам предвид?:
Излизащият участник по ул. „Чардафон” след като приемем, че се е съобразил със знака „стоп” и е навлязъл в булеварда, то той вече се намира по пътя с предимство и следва да бъде пропуснат от намиращият се на ул. „Н. Команов” („класическото кръстовище” ) участник. В така описаната ситуация няма да важи правилото на дясностоящия… Но…?!?


Благодаря ви, вашият отговор ми помогна да разбера как да се справя с този проблем. Ти си много умен човек!
elijahtuckersa
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 13 Сеп 2023, 01:19

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот portokal » 13 Сеп 2023, 09:03

Значи този от ул. "Найден Команов" е влязъл вече в път 805 и се движи на югоизток (посока, предполагам, към гр. Пловдив) и според някого трябвало да пропусне този от "Чардафон"?!
Не знам как изглежда кръстовището на място, но оттук на картата ми изглеждат като две отделни кръстовища. Този от "Н. Команов" вече е навлязъл в пътя с предимство и няма никакво задължение да пропуска другия от "Чардафон". Каква е тая щуротия "не знае какъв знак", тези три знака (двата за "пропусни" и тоя за път с предимство) нали затова имат такава форма - да се ориентираш, карти ги видиш дори отзад, ако твоят съответен знак липсва!
Иначе е така, няма предимство между стопа и триъгълника. Те затова и не би трябвало да се поставят на кръстовище с пресичащи се пътища (т.е. да няма нито един от двата с предимство), щото тогава и двамата трябва да стоят и да се чакат един друг. ;) На мен кръстовището ми изглежда на картата с ясен "прав" участък от пътя с предимство между двата пътя със знаци. Ако бяха част от едно и също кръстовище (съседни "ръкави" от него), тогава и според мен трябва да важи правилото за дясностоящия.

П.П. Картата на Дунди изглежда по друг начин. Може би на място трябва да се види.
Citrus sinensis от семейство Седефчеви
Аватар
portokal
Старши потребител
 
Мнения: 5525
Регистриран на: 13 Яну 2005, 20:36

Re: Казус с пътни знаци

Мнениеот nikodim77 » 13 Сеп 2023, 10:18

Здравейте,
Здравейте portokal
Подготвяйки преди време моя пост по темата, който гледам сега, че явно е бил обект на интерес на някакъв „бот”, също се ръководех от картата на мястото, представена от „Гугъл”. Обаче bozyo, внесе яснота като представи линк / https://www.google.com/maps/@42.2714404 ... ?entry=ttu / към мястото, на снимки, които внесоха конкретна яснота, и от които е видно, че едно кръстовище и следва да важи правилото на дясностоящия.
Този (нека да нарека – „казус”) се оказа голям проблем за огромна част от водачите и не на последно място, разбирам, че автоинструктори също грешат и предават на обучаемите неправилно нещата.
Иначе да, нистина тези два знака не би трябвало да се поставят на кръстовище с пресичащи се пътища… Имам ежедневно преминаване през такова кръстовище, което е на „Кръста” в Лозенец. Бул. „Дж. Баучер”, Бул. „Ч. Връх”, ул. „Бигла” и ул. „Драгалевска”. Е те там д видиш..., на това кръстовище е нправо анархия, особено сутрин и вечер…
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1289
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Предишна

Назад към Общи дискусии


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта


cron