Здравейте,
закупих през м. август т.г. телефон САМСУНГ ГАЛАКСИ С5 от сайта за електронна търговия ОЛХ.БГ. В обявата пишеше,че телефона има работещ интернет и wi-fi. Доставката и заплащането ставаше посредством наложен платеж и доставка с ЕКОНТ. Чух се с доставчика,който ме уверяваше,че телефона е изключително добър и работи безупречно. При получаването на стоката имах възможност да тествам телефона дали работи,като проверя дали мога да звъня и да ми звънят,но нямаше как да го тествам дали му работи интернета и wi-fi. Платих стоката,като бях подведен в нейното качество. Впоследствие,като се прибрах вкъщи установих,че апарата не работи. После се обадих на доставчика с молба да ми замени телефона или върне парите. Започнаха едни безкрайни обещания за замяна на неработещия телефон с нов или връщане на парите и разиграване обадете се утре, обадете с вдругиден. И така цял месец. След това установих,че няма да се разберем с добро с доставчика и пристъпих към търсене на отговорност посредством комисия за защита на потребителя. от там ми отговориха миналата седмица с официално писмо,че това е случай по гражданско право и не е в тяхната компетенция,тъй като става дума за измама физическо лице спрямо физическо лице. Много моля да ми дадете съвет към кого да се обърна или по какъв начин да процедирам,за да мога да си възстановя парите от тези интернет измамници? Благодаря предварително.
- Дата и час: 30 Ное 2024, 09:01 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
дефектен телефон закупен в OLX.BG
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Re: дефектен телефон закупен в OLX.BG
georgi_ivanov написа:Здравейте,
закупих през м. август т.г. телефон САМСУНГ ГАЛАКСИ С5 от сайта за електронна търговия ОЛХ.БГ. В обявата пишеше,че телефона има работещ интернет и wi-fi. Доставката и заплащането ставаше посредством наложен платеж и доставка с ЕКОНТ. Чух се с доставчика,който ме уверяваше,че телефона е изключително добър и работи безупречно. При получаването на стоката имах възможност да тествам телефона дали работи,като проверя дали мога да звъня и да ми звънят,но нямаше как да го тествам дали му работи интернета и wi-fi. Платих стоката,като бях подведен в нейното качество. Впоследствие,като се прибрах вкъщи установих,че апарата не работи. После се обадих на доставчика с молба да ми замени телефона или върне парите. Започнаха едни безкрайни обещания за замяна на неработещия телефон с нов или връщане на парите и разиграване обадете се утре, обадете с вдругиден. И така цял месец. След това установих,че няма да се разберем с добро с доставчика и пристъпих към търсене на отговорност посредством комисия за защита на потребителя. от там ми отговориха миналата седмица с официално писмо,че това е случай по гражданско право и не е в тяхната компетенция,тъй като става дума за измама физическо лице спрямо физическо лице. Много моля да ми дадете съвет към кого да се обърна или по какъв начин да процедирам,за да мога да си възстановя парите от тези интернет измамници? Благодаря предварително.
Здравейте,
изпратих ти съобщение.
Поздрави
- vassilnnikolov
- Младши потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 08 Фев 2015, 16:22
Re: дефектен телефон закупен в OLX.BG
Телефонът чисто нов ли беше или втора ръка?
- commodoro
- Потребител
- Мнения: 158
- Регистриран на: 04 Фев 2013, 23:11
Re: дефектен телефон закупен в OLX.BG
Здравейте!
Правилно и вярно са ви отговороли от КЗП, че може да потърсите отговорността по ЗЗД за недостатъци на вещта срещу вашия продавач ,а той от своя например по ЗЗП ,ирелевантно е дали вещта е нова втора или трета ръка по веригата въпреки ,че на практика е трудно доказуемо на този етап да се твърди ,че сте измамен с покупката на телефона понеже обикновено продавача казва ,че не е знаел. Важно е да знаете ,че законодателя си служи с термина недостатък, а не дефект понятието е на ЗЗП затова скрития недостатък който сте открили може да упражните претенцията си за разваляне на договора по съдебен ред като искате да ви се върне заплатената сума ,също и сторените разходи по покупката по чл.193 ЗЗД това право на разваляне сделката трябва да бъде упражнено в шест месечен срок от момента в който сте получили телефона във ваши ръце чл.197 ЗЗД. Затова е необходимо да запазите телефона във състояние което сте го получили и със документа наложен платеж удостоверите извършеното плащане.
Правилно и вярно са ви отговороли от КЗП, че може да потърсите отговорността по ЗЗД за недостатъци на вещта срещу вашия продавач ,а той от своя например по ЗЗП ,ирелевантно е дали вещта е нова втора или трета ръка по веригата въпреки ,че на практика е трудно доказуемо на този етап да се твърди ,че сте измамен с покупката на телефона понеже обикновено продавача казва ,че не е знаел. Важно е да знаете ,че законодателя си служи с термина недостатък, а не дефект понятието е на ЗЗП затова скрития недостатък който сте открили може да упражните претенцията си за разваляне на договора по съдебен ред като искате да ви се върне заплатената сума ,също и сторените разходи по покупката по чл.193 ЗЗД това право на разваляне сделката трябва да бъде упражнено в шест месечен срок от момента в който сте получили телефона във ваши ръце чл.197 ЗЗД. Затова е необходимо да запазите телефона във състояние което сте го получили и със документа наложен платеж удостоверите извършеното плащане.
-
Pause - Активен потребител
- Мнения: 1615
- Регистриран на: 29 Авг 2008, 16:14
4 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта