начало

Алексей Трифонов се оттегля от надпреварата за председател на СГС Алексей Трифонов се оттегля от надпреварата за председател на СГС

УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ТЕЖЕСТИ

Казуси за недвижими имоти


УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА ТЕЖЕСТИ

Мнениеот antoanetka » 04 Дек 2007, 10:39

Моля ви помогнете ми - ако искам да се уверя дали имот е чист от тежести , ипотеки и тнт - трябва ли да пуска справка за тежести на името на всички сегащни собственици, и на техниа починал баща, който им го е оставил в наследство
antoanetka
Младши потребител
 
Мнения: 49
Регистриран на: 24 Ное 2007, 19:08

Мнениеот barri » 04 Дек 2007, 10:48

ами зависи за колко години назад ви трябва удостоверението за тежести. Ако е за кредит от банка може да се наложи 10 години назад да се върнете и ще трябва да се разровите из историята на имота. Иначе с копие от сегашния нот. акт се пуска заявлението за това удостоверение.
barri
Потребител
 
Мнения: 680
Регистриран на: 19 Юни 2007, 11:42

Мнениеот antoanetka » 04 Дек 2007, 10:50

ами просто за сигурност при закупуване..не е за кредит.. обаче проблема е,че няма нотариален акт а само "протокол за съдебна делба"- само с него става ли?
antoanetka
Младши потребител
 
Мнения: 49
Регистриран на: 24 Ное 2007, 19:08

Мнениеот Accounter » 05 Дек 2007, 17:38

ами просто за сигурност при закупуване..не е за кредит.. обаче проблема е,че няма нотариален акт а само "протокол за съдебна делба"- само с него става ли?


Госпожо, аз не съм адвокат ама си мисля, че е повече от задължително да си извадите документ за тежести и да го получите малко преди изповядването на сделката за закупувания от вас имот. Това удостоверение съдържа информация дали въпросния имот е ипотикиран и дали е завещан. Повтарям-документа се взема в деня на сделката и водите продавача с вас за ръка защото нищо не му коства да го завещае и 5 минути преди да го продаде или пък да го ипотекира а вие да му плащате вноските и да ви излезе на двойна цена. Нотариусите не ги интерисува дали има тежести или не. А без Нотариален акт няма и сделка - все пак това е документа за собственост. Желая ви успех и всичко да е наред!!!
Accounter
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 21 Ное 2007, 15:11

Мнениеот barri » 05 Дек 2007, 17:50

това с 5-тте минути не е много така.:)
barri
Потребител
 
Мнения: 680
Регистриран на: 19 Юни 2007, 11:42

Мнениеот antoanetka » 08 Дек 2007, 21:00

знам какво е удостоверение за тежести много добре :) интересуваше ме дали трябва да пусна на 2-мата собственици отделно удостоверение,а на починалия предходен собственик-също ли? за да съм сигурна ,че няма абсолютно никакви тежести.
antoanetka
Младши потребител
 
Мнения: 49
Регистриран на: 24 Ное 2007, 19:08

Мнениеот signal » 09 Дек 2007, 12:58

Госпожо,
и аз не съм адвокат, но мога все пак да ви кажа следното:

Удостоверението за тежести не е документ за тежести на собствениците на имота (вие тях не купувате!), а е удостоверенеие за тежести на самия имот. В молбата за издаване на удостоверение за тежести се посочват основните параметри на имота - адрес, квадратура и др. такъв какъвто е имотът по документ за собственост - документът за делба също е документ за собственост (доколкото знам!:-) аз - самовлюбения и т.н.) - нот. акт, съдебно решение и т.н.

Посочват се също така - трите имена на собствениците, техните ЕГН, имента на тези от които те са придобили имота, техните ЕГН, прилага се незаверено копие на документа за собственост (ако последният документ е нотариален акт, то вие можете да получите копие в архива на нотариатя - Службата по воисвания срещу такса 1 лев плюс два лева за превод на този един лев от банката към СВ, ако е съдебно решение - то незаверено копие от съдебното решение), нареждате се на една дълга опашка в нотариата, подавате си молбата и след 5-7 дни отивате да си я получите. Ако искате още същия ден - плащате си такса от 50 лева, отивате рано в нотариата за да успеете да се вредите и получавате още същуия ден удостоверението.

Бланка за молбата се взема от ксерокса на нотариата - 10 стотинки - за изпълнение се плащат пет лева на банково гише в нотареиатра плюс два лева за превод на петте лева от банката към нотаритра - разстоянието от банката до гишето, където следва да подадете молбата си е 5 метра.

В деня на изповядването взимате удостоверението и отивате рано-рано в нотариата, плащате такса (мисля че е пет лева) отивате в нотариата и си презаверявате удостоверението, за да сте сигурна, че междувременно не са възникнали тежести.

Желая ви успех и бъдете пределно бдителна:-).
signal
Младши потребител
 
Мнения: 31
Регистриран на: 07 Сеп 2006, 00:01

Мнениеот antoanetka » 10 Дек 2007, 01:32

Благодаря ви..бяхте много лубезен ..това са неща, които съм правила, но скоро прочетох една книга на "Бисерка Маринова" ,в която се посочва ,че за по-голяма сигурност трябва да се пусне на всеки по собствениците отделно удостоверение, за това правя справка с вас дали това е така. Много благодаря. ;) Ако има противоположни мнения на предходното моля кажете ги.
antoanetka
Младши потребител
 
Мнения: 49
Регистриран на: 24 Ное 2007, 19:08


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта


cron