начало

Алексей Трифонов се оттегля от надпреварата за председател на СГС Алексей Трифонов се оттегля от надпреварата за председател на СГС

Промяна предназначението на "гараж"

Казуси за недвижими имоти


Промяна предназначението на "гараж"

Мнениеот p_dimitrova » 28 Ное 2007, 22:56

Здравейте,
Знам, че много от Вас се дразнят, когато някой ги помоли за помощ...Повярвайте ми, СЪВЕТВАХ СЕ С АДВОКАТИ!!! За какво става дума:
Пред покупка съм на имот, който е в сграда, получила удостоверение за въвеждане в експлоатация преди две седмици. В нот. акт за учредяване право на строеж, имотът е обособен като "гараж и прилежащата му изба". В одобрения архитектурен проект гаражът е описан като "офис", в удостоверението за въвеждане в експлоатация, също като "офис". Понеже аз имам намерение ако го закупя да го ползвам като офис разбира се (не ми трябва гараж 50 кв.м., нито избата към него - също такава квадратура), какъв е шансът да му променя предназначението според вас? Имотът се намира в гр. Варна, ако това има значение. Да не забравяме, че скоро сградата е получила удостоверение за въвеждане в експлоатация с "офис"?!! Единият адвокат ми каза, че засега не е възможно имайки предвид заповедта на кмета на града от 06.11.2007 год. Но според него "всяка заповед е предпоследна". Според друг адвокат, срещу 2000 EUR - "всичко е възможно". Чува се, че кметът щял да застроява огромни терени с бизнес площи, познайте защо е тази заповед! И така, дано не чуя много гневни отговори срещу мен, заради това, че ви попитах. Пак казвам - съветвах се с подходящи адвокати! Приятна вечер
p_dimitrova
Младши потребител
 
Мнения: 20
Регистриран на: 26 Окт 2004, 20:14

1

Мнениеот marter » 29 Ное 2007, 10:30

При необходими преустройства в сгради - етажна собственост, се прилагат чл. 38 и 39 и чл. 57 от ЗУТ, респективно чл. 43 и 44 от Закона за собствеността.
По чл. 178, ал. 4 от ЗУТ не се разрешава ползването или обитаване на строежите (или части от тях) не по предназначение или в нарушение на условията по издаденото разрешение за ползване или другите строителни книжа. И още нещо: в чл. 5 на същата разпоредба се посочва, че при нарушение началникът на ДНСК или упълномощено от него лице забранява с мотивирана заповед обитаването, съответно ползването на строежа и разпорежда прекъсването на захранването с електрическа и топлинна енергия и вода. Разрешаване на ново строителство, извършване на реконструкции и преустройства могат да дават само оторизираните държавни и общински органи и никой друг. Когато се преустройва нежилищно помещение или заведение, също пак в нежилищно, се постъпва по общия ред. Указание бе дадено от МРРБ с писмо № 90-04-И-77 от 20.11.2001 г., третиращо основно необходимостта от съгласие в режим на ЕС и заинтересованите собственици.Смяната на предназначението, както подчертахме, изисква одобряване (съгласуване) на нови проекти. Нотариалният акт само потвърждава правото на собственост, но не поражда други технически или юридически последици. Необходимите документи и проекти, които следва да се представят подробно, са дадени в чл. 144 от ЗУТ. Освен документа за собственост се изискват:
по т. 2 - скица-виза за проучване и проектиране, издадена от главния архитект по чл. 140 от ЗУТ;
по т. 3 - три копия от проекта, който трябва да съдържа най-малко архитектурна част, трасировъчен план (за нови обекти);
конструктивен проект и инсталационни проекти; разработен проект за организация и изпълнение и строителството (при необходимост). Всяка част трябва да включва обяснителна записка, чертежи и изчисления;
по т. 4 - положителни становища от СКО, съгласно чл. 6, ал. 5, т. 5 от ЗУТ, респективно чл. 143, ал. 5 от ЗУТ;
по т. 5 - разрешения от съответните служби за ползване на вода (за питейни, производствени и противопожарни нужди), включване на отпадните води в канализацията, топлинна и електроенергия и т.н.
След завършване на строителството, със заявление се иска от ДНСК назначаване на държавна приемателна комисия (ДПК) и издаване на разрешение за ползване.
Възможно е (след последните промени в ЗУТ) да не се изисква разрешение от съседите, но в определени от закона случаи. (18.99лв. :wink: )
И АЗ СЪМ ЧОВЕК! (Т. ДЕСКОВА)
marter
Потребител
 
Мнения: 390
Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54

Мнениеот tiarra » 29 Ное 2007, 23:00

Най-вероятно не е необходимо да променяте предназначението. По-добре поискайте от продавача си да Ви даде информация /и документи/ дали от разрешението за строеж до въвеждането в експлоатация на сградата са правени промени в проекта /екзекутиви/. това можете да проверите и сам в общината.
tiarra
Потребител
 
Мнения: 171
Регистриран на: 26 Юни 2006, 16:06

Мнениеот georgi07 » 30 Ное 2007, 10:14

При положение, че в удостоверенито за въвеждане в експлоатация пише "офис" то значи помещението може да се ползва като офис, а не като гараж.Няма значение какво пише в нот. акт.-той се отнася до това къде и какво сте купили/имот или пр. на строеж или нещо друго/ ,а не урежда начина на ползване.
georgi07
Потребител
 
Мнения: 357
Регистриран на: 02 Авг 2006, 11:44


Назад към Имотни казуси


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


cron