Предварително се извинявам ако на някой въпросите ми изглеждат нелепи, но след дълго четене и консултиране противоречията съвсем ме объркаха. Става дума за следното:
1. Имам собствен имот (УПИ) с нотариален акт и актуална скица на мое име; 2. Имам виза за проектиране с петно за строеж; 3. Подала съм молба за скица за ВиК и Ел. към съответната община и в момента чакам законовия срок, за да излезе становището (до момента в имота не е имало вода, ток и канализация, но те са на отсрещната страна на улицата). 4. Имам и проект за строеж на къща и по офертата на фирмата-строител той включва "проектна документация в части: архитектура, строителни конструкции, електрическа, водоснабдяване и канализация, топлотехническа ефективност, план за безопасност и здраве". ВЪПРОСИТЕ МИ СА:
- Какви други документи ми трябват, за да получа разрешително за строеж от общината?
- Какво точно правят т.нар. консултантски фирми, които предлагат посредничество при издаване на разрешително, имайки предвид, че аз вече съм извадила и задвижила гореспоменатите документи - в какво се състои помощта им? И ако подам директно тези документи в общината без такава фирма имам ли шанс да успея?
- Знаете ли каква е в момента цената (общинската такса) на кв.м. РЗП за издаване на разрешителното?
БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!
- Дата и час: 11 Яну 2025, 13:34 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Документи за разрешително за строеж
|
|
5 мнения
• Страница 1 от 1
колежке, консултантската фирма, която вие споменавате, е всъщност фирма за строителен надзор и оценява съответствието на проектите ви. Когато такава фирма подава молба за строително разрешение, таксата за строителното разрешение (която е за кв.м. и варира за всяка община) е по-ниска. Същата фирма ще сключи предприсъединителни договори от Ваше име със енергото и ВиК (щом няма ток и вода, ще видите каква мъка е да се прокарват и заплащат (от Вас) кабели, жици, и водопровод до имота ви:))).
Адвокат ви е необходим не за друго, а да защитава интересите ви пред всичките тези субекти. А, да, да не забравям и строителя, който трябва да обвържете да му заплащате само при съоттветна достигната степен на завършеност, и който ще се опита колкото е възможно по-бързо да си получи парите, дори преди да е въвел сградата в експлоатация (нормални опити на малките строители в БГ).
И накрая - не забравяйте, ако се опитвате да спестите нхякой лев от услуги - "по-евтиното винаги излиза по-скъпо".
Поздрави и успех!
Адвокат ви е необходим не за друго, а да защитава интересите ви пред всичките тези субекти. А, да, да не забравям и строителя, който трябва да обвържете да му заплащате само при съоттветна достигната степен на завършеност, и който ще се опита колкото е възможно по-бързо да си получи парите, дори преди да е въвел сградата в експлоатация (нормални опити на малките строители в БГ).
И накрая - не забравяйте, ако се опитвате да спестите нхякой лев от услуги - "по-евтиното винаги излиза по-скъпо".
Поздрави и успех!
- P_petroff
- Младши потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 27 Май 2002, 21:42
Ако използвате услугите на лицензирана консултантска фирма, тя прави оценка за съответствие на проектите с нормативните изисквания, окомплектова всички необходими документи и ги внася в общината. Издаването на разрешение за строеж и одобряване на проектите от главния архитект става много по-бързо. Ако си ги подадете сами, няма да спестите кой знае колко пари- 200-300 лв, зависи от квадратурата на строежа.
Адвокат въобще не ви е необходим!
Друг е въпросът, че ако обектът е 1-3 категория, оценка на проектите е задължителна.
Ако все пак решите да си внесете документите сами, ще са ви нужни: по 3 копия от всички части на проекта ( подпечатани от проектантите ), нотариален акт за собственост, скица с виза, предварителни договори с ВиК и Електроразпределение, молба по образец. Когато разрешението за строеж бъде подписано от главния архитект и проектите- одобрени, плащате таксата, която ви определят според квадратурата, и сте готови
Но както казва колегата по-горе : "по-евтиното винаги излиза по- скъпо". А и не се знае дали наистина ще ви излезе по-евтино!
Успех!
Адвокат въобще не ви е необходим!
Друг е въпросът, че ако обектът е 1-3 категория, оценка на проектите е задължителна.
Ако все пак решите да си внесете документите сами, ще са ви нужни: по 3 копия от всички части на проекта ( подпечатани от проектантите ), нотариален акт за собственост, скица с виза, предварителни договори с ВиК и Електроразпределение, молба по образец. Когато разрешението за строеж бъде подписано от главния архитект и проектите- одобрени, плащате таксата, която ви определят според квадратурата, и сте готови
Но както казва колегата по-горе : "по-евтиното винаги излиза по- скъпо". А и не се знае дали наистина ще ви излезе по-евтино!
Успех!
- valjo_007
- Младши потребител
- Мнения: 52
- Регистриран на: 11 Май 2007, 15:26
- Местоположение: Несебър
Много хора мислят, че могат без адвокат в случаи като този. Когато обаче една от страните не изпълнява перфектно задълженията си, тогава се сещат, че има такова "животно": адвокат, което ще трябва да оправя кашата. Изводите оставям на Вас.
- rts
- Активен потребител
- Мнения: 1407
- Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02
5 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 38 госта