- Дата и час: 11 Яну 2025, 07:57 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Проблеми със заведения в близост до жилищен блок
|
|
10 мнения
• Страница 1 от 1
Проблеми със заведения в близост до жилищен блок
Здравейте, радвам се, че съм с вас. Имам спешна нужда от помощ. Живея на първи етаж и под мен има магазин за бира, а до апартамента - заведение. Проблемите ми са свързани с шум, злоупотреба с алкохол, игра на карти под балкона ми и т.н. Не искам да злоупотребявам с времето Ви, трябва ми адвокат, който да ми помогне като ме посъветва към коя институция да се обръна, на кои закони да се позова. Не съм запозната с процедурите, затова бих искала да Ви помоля да ми кажете можете ли да ми помогнете по този проблем и при какви условия. Благодаря предварително.
- zigmund
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Май 2007, 11:40
Проверете в коя Община сте и какво гласят местните наредби за заведенията? Вкл. до колко имат право да работят. Проверете в общината, дали заведението има право да ползва тротоарна площ (всъщност не знам, дали ще Ви направят справка). Съответно дали са изрядни - РИОКОЗ, пожарна...
Ако се шуми в тихите часове, може да поискате помощ от домоуправителя (ако има такава разпоредба във Вашия ПВР), а и от полицията (според наредбата на общината).
Но преди това пробвайте с човешки разговор. Или чрез посредник.
Ако се шуми в тихите часове, може да поискате помощ от домоуправителя (ако има такава разпоредба във Вашия ПВР), а и от полицията (според наредбата на общината).
Но преди това пробвайте с човешки разговор. Или чрез посредник.
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
И сам войнът е сам
Наистина се радвам, че ти ми отговаряш.
Миналата година изпратих "гневно писмо" чрез ел.деловодство в Столична, към кмета на Младост. Получих отговор, но резултата от проверката беше, че разбрах, че документите на собственика на магазина за алкохол са изрядни, а аз не това обсъждам. Препращат ме към полиция. Установих, че София няма наредба за обществения ред, няма и такъв закон (аз не съм юрист, моля за простите грешките, които сигурно допускам в материята), но аз така и не намерих определение за "обществен ред" (макар да има такава комисия в парламента). Прочетох наредбите на Столична, и какво от това... Идват и проверяват документи, от РИОКОЗ не можели да кажат нищо, защото пияниците не са вътре в магазина, а пред него, полицията ми казва, че това е работа на общината....Да не говорим, че имам дете, което по никакъв начин не е защитено от грозните сцени на пияни хора и т.н. Това е по отношение на магазина, а за заведението ако пиша ще стане многотомно издание. За това си мисля, че е най-добре да се справя с адвокат. Аз в писмото си се позовавам на Закона за здравето, Закона за собствеността, Наредба №1 на Столична, реда и условия за изв. на търг.д-ст и т.н., но наистина не се чувствам компетента по въпроса. Дайте конкретен съвет, че "вещта ще погине"....
Миналата година изпратих "гневно писмо" чрез ел.деловодство в Столична, към кмета на Младост. Получих отговор, но резултата от проверката беше, че разбрах, че документите на собственика на магазина за алкохол са изрядни, а аз не това обсъждам. Препращат ме към полиция. Установих, че София няма наредба за обществения ред, няма и такъв закон (аз не съм юрист, моля за простите грешките, които сигурно допускам в материята), но аз така и не намерих определение за "обществен ред" (макар да има такава комисия в парламента). Прочетох наредбите на Столична, и какво от това... Идват и проверяват документи, от РИОКОЗ не можели да кажат нищо, защото пияниците не са вътре в магазина, а пред него, полицията ми казва, че това е работа на общината....Да не говорим, че имам дете, което по никакъв начин не е защитено от грозните сцени на пияни хора и т.н. Това е по отношение на магазина, а за заведението ако пиша ще стане многотомно издание. За това си мисля, че е най-добре да се справя с адвокат. Аз в писмото си се позовавам на Закона за здравето, Закона за собствеността, Наредба №1 на Столична, реда и условия за изв. на търг.д-ст и т.н., но наистина не се чувствам компетента по въпроса. Дайте конкретен съвет, че "вещта ще погине"....
- zigmund
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Май 2007, 11:40
Благодаря за съветите, но си походих и се обаждах достатъчно, че да се чувствам вече смешна... препращат ме, дават ми отговори в рамките на седмица.... разбира се не на поставения въпрос... Четох доклада за дейността на омбудсмана за 2006г. където пише, че гражданите определят "поведението на общината като цинично", защото получават своевременно отговори, но не на поставените въпроси. Сега съм стигнала до "тежката артилерия" и до идеята адвокат да ми помогне да напиша жалбата си, да ме посъветва до кои институции да я изпратя, може би и телевизия. И в писмен вид, "защото нечестивците се отмятат" - както е казал Матей Миткалото.
- zigmund
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Май 2007, 11:40
Значи сте от София, ако някой иска ще Ви предложи адвокат.
*************
Аз не Ви разбирам.
Първо казвате, че нямало наредба, после, че сте я писали в жалбата си. (http://www.sofiacouncil.bg/index.php?page=ordinance&id=10 вижте чл. 2 и чл. 29, ал. 1, т. 1 - 12 и ал. 2)
После, за какво точно са Ви оплакванията?
Че играят на карти? Това не е противозаконно.
Все пак, защо точно там? Маси ли са изнесени от заведението? То има ли право за това?
*************
Аз не Ви разбирам.
Първо казвате, че нямало наредба, после, че сте я писали в жалбата си. (http://www.sofiacouncil.bg/index.php?page=ordinance&id=10 вижте чл. 2 и чл. 29, ал. 1, т. 1 - 12 и ал. 2)
После, за какво точно са Ви оплакванията?
Че играят на карти? Това не е противозаконно.
Все пак, защо точно там? Маси ли са изнесени от заведението? То има ли право за това?
Горното представлява потенциално грешно становище. Консултирайте адвокат, ако искате сигурност и юридическа отговорност при защитата на правата Ви.
- kontrol
- Активен потребител
- Мнения: 1109
- Регистриран на: 05 Сеп 2005, 15:49
Не е видно и двете ли са в етажна собственост ! Ако са - позовете се на Закон за устройство на територията (Чл. 38. (1) В надземните етажи на жилищна сграда освен жилища могат да се изграждат и ателиета и кабинети за индивидуална творческа дейност, а в първия етаж, в полуподземния етаж или в подземния етаж - гаражи, по изключение трафопостове, както и други обекти и съоръжения на техническата инфраструктура при съблюдаване на санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и на нормите за безопасност.
(2) Обекти за стопански и обслужващи дейности в новоизграждаща се жилищна сграда се предвиждат в подземния, в полуподземния и в първия етаж, ако са осигурени самостоятелни входове към тях и са съобразени със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - [url]непосредствени съседи [/url]на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците на жилища, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Съществуващо жилищно помещение или самостоятелно жилище на първия етаж на жилищна сграда може да се преустрои с промяна на предназначението му за магазин или за други обслужващи дейности, извън тези по ал. 3, при спазване на санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и ако се осигури самостоятелен вход извън входа и общите помещения на жилищните етажи. В тези случаи се изисква решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Помещения и обекти за нежилищни нужди, изградени в заварена жилищна сграда, могат да се преустройват по общия ред, без да се изисква съгласието на собствениците в етажната собственост, в случай че не се допуска наднормено шумово и друго замърсяване.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Не се изисква съгласието на собствениците в етажната собственост при възстановяване жилищното предназначение на вече преустроени самостоятелни помещения и обекти за нежилищни нужди, изградени в заварена жилищна сграда.
(7) (Предишна ал. 6, изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Към проектите за преустройства по ал. 3 - 5 задължително се представя мотивирано становище на инженер-конструктор с пълна проектантска правоспособност, доказващо, че не се увеличават натоварванията, не се засягат конструктивни елементи и не се намаляват носимоспособността, устойчивостта и дълготрайността на конструкцията на сградата, а когато се налагат изменения в конструкцията или се увеличават натоварванията, се представя и конструктивна част към проекта.
ЗА ДОПЪЛВАЩО ЗАСТРОЯВАНЕ -РАЗДЕЛVІІ;
Преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане
Чл. 56. (1) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) Върху поземлени имоти могат да се поставят преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейности - павилиони, кабини, маси, както и други елементи на градското обзавеждане (спирки на масовия градски транспорт, пейки, осветителни тела, съдове за събиране на отпадъци, чешми, фонтани, часовници и други).
(2) За обектите по ал. 1 се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За държавните имоти схемата се одобрява след съгласуване със съответната централна администрация, която стопанисва имота, а в останалите случаи - с областния управител.
(3) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г., отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.)
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В недвижими имоти - паметници на културата, разрешение за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на схема след съгласуване с Националния институт за паметниците на културата.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В чужди поземлени имоти разрешение за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на изрично писмено съгласие от собственика на поземления имот или писмен договор за наем на заетата от преместваемия обект площ.
Чл. 57. (1) (Предишен текст на чл. 57 - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Върху недвижими имоти могат да се поставят рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи въз основа на разрешение за поставяне, издадено по ред, установен с наредба на общинския съвет по чл. 56, ал. 2.
(2) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г., отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.)
(3) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В чужди поземлени имоти и сгради разрешението за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на изрично писмено съгласие от собственика на поземления имот или на сградата, или въз основа на писмен договор за наем на заетата от съоръжението по ал. 1 площ.
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Върху сгради - етажна собственост, разрешението за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на изрично писмено съгласие на етажните собственици или писмен договор за наем с етажните собственици на заетата от съоръжението по ал. 1 площ. Съгласието и договорът за наем се оформят по реда на правилника по чл. 49, ал. 1 от Закона за собствеността.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2004 г.) Върху недвижими имоти - паметници на културата от световно или национално значение, разрешение за поставяне по ал. 1 се издава след съгласуване с Националния институт за паметниците на културата при условията и по реда на чл. 125, ал. 5.
АКО СТЕ ОТ СОФИЯ - НАРЕДБА № 1 ЗА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД И ОПАЗВАНЕТО НА ОБЩИНСКИТЕ ИМОТИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СО-ЧЛ. 3, АЛ. 1 И АЛ. 3;ДРУГО, КОЕТО МОЖЕ ДА ВИ СВЪРШИ РАБОТА Е ПУРНЕС И [url]ПРАВИЛНИК ЗА ВЪТРЕШНИЯ РЕД[/url]:
ПРОЧЕТЕТЕ И ДЯЛ "ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ" ОТ ЗАКОНА ЗА СОБСТВЕНОСТТА!
(2) Обекти за стопански и обслужващи дейности в новоизграждаща се жилищна сграда се предвиждат в подземния, в полуподземния и в първия етаж, ако са осигурени самостоятелни входове към тях и са съобразени със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В съществуваща жилищна сграда с режим на етажна собственост се допуска преустройство и промяна на предназначението на жилищно помещение или на самостоятелно жилище в кабинет за здравни нужди, за офис или за ателие за индивидуална творческа дейност, свързани с достъп на външни лица в сградата, ако обектите се намират на първия или на полуподземния етаж, преустройството им е съобразено със санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и въз основа на изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - [url]непосредствени съседи [/url]на обектите. По изключение може да се допусне разполагане на посочените обекти и на други надземни етажи само въз основа на решение на общото събрание на собствениците на жилища, взето по установения ред, и с изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.
(4) (Доп. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Съществуващо жилищно помещение или самостоятелно жилище на първия етаж на жилищна сграда може да се преустрои с промяна на предназначението му за магазин или за други обслужващи дейности, извън тези по ал. 3, при спазване на санитарно-хигиенните, противопожарните и другите технически изисквания и ако се осигури самостоятелен вход извън входа и общите помещения на жилищните етажи. В тези случаи се изисква решение на общото събрание на собствениците, взето по установения ред, и изрично писмено нотариално заверено съгласие на всички собственици на жилища - непосредствени съседи на обекта.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Помещения и обекти за нежилищни нужди, изградени в заварена жилищна сграда, могат да се преустройват по общия ред, без да се изисква съгласието на собствениците в етажната собственост, в случай че не се допуска наднормено шумово и друго замърсяване.
(6) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Не се изисква съгласието на собствениците в етажната собственост при възстановяване жилищното предназначение на вече преустроени самостоятелни помещения и обекти за нежилищни нужди, изградени в заварена жилищна сграда.
(7) (Предишна ал. 6, изм. - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Към проектите за преустройства по ал. 3 - 5 задължително се представя мотивирано становище на инженер-конструктор с пълна проектантска правоспособност, доказващо, че не се увеличават натоварванията, не се засягат конструктивни елементи и не се намаляват носимоспособността, устойчивостта и дълготрайността на конструкцията на сградата, а когато се налагат изменения в конструкцията или се увеличават натоварванията, се представя и конструктивна част към проекта.
ЗА ДОПЪЛВАЩО ЗАСТРОЯВАНЕ -РАЗДЕЛVІІ;
Преместваеми обекти и елементи на градското обзавеждане
Чл. 56. (1) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) Върху поземлени имоти могат да се поставят преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейности - павилиони, кабини, маси, както и други елементи на градското обзавеждане (спирки на масовия градски транспорт, пейки, осветителни тела, съдове за събиране на отпадъци, чешми, фонтани, часовници и други).
(2) За обектите по ал. 1 се издава разрешение за поставяне по ред, установен с наредба на общинския съвет, а за държавни и общински имоти - и въз основа на схема, одобрена от главния архитект на общината. За държавните имоти схемата се одобрява след съгласуване със съответната централна администрация, която стопанисва имота, а в останалите случаи - с областния управител.
(3) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г., отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.)
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В недвижими имоти - паметници на културата, разрешение за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на схема след съгласуване с Националния институт за паметниците на културата.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В чужди поземлени имоти разрешение за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на изрично писмено съгласие от собственика на поземления имот или писмен договор за наем на заетата от преместваемия обект площ.
Чл. 57. (1) (Предишен текст на чл. 57 - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Върху недвижими имоти могат да се поставят рекламни, информационни и монументално-декоративни елементи въз основа на разрешение за поставяне, издадено по ред, установен с наредба на общинския съвет по чл. 56, ал. 2.
(2) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г., отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.)
(3) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) В чужди поземлени имоти и сгради разрешението за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на изрично писмено съгласие от собственика на поземления имот или на сградата, или въз основа на писмен договор за наем на заетата от съоръжението по ал. 1 площ.
(4) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Върху сгради - етажна собственост, разрешението за поставяне на обекти по ал. 1 се издава въз основа на изрично писмено съгласие на етажните собственици или писмен договор за наем с етажните собственици на заетата от съоръжението по ал. 1 площ. Съгласието и договорът за наем се оформят по реда на правилника по чл. 49, ал. 1 от Закона за собствеността.
(5) (Нова - ДВ, бр. 65 от 2004 г.) Върху недвижими имоти - паметници на културата от световно или национално значение, разрешение за поставяне по ал. 1 се издава след съгласуване с Националния институт за паметниците на културата при условията и по реда на чл. 125, ал. 5.
АКО СТЕ ОТ СОФИЯ - НАРЕДБА № 1 ЗА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД И ОПАЗВАНЕТО НА ОБЩИНСКИТЕ ИМОТИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА СО-ЧЛ. 3, АЛ. 1 И АЛ. 3;ДРУГО, КОЕТО МОЖЕ ДА ВИ СВЪРШИ РАБОТА Е ПУРНЕС И [url]ПРАВИЛНИК ЗА ВЪТРЕШНИЯ РЕД[/url]:
ПРОЧЕТЕТЕ И ДЯЛ "ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ" ОТ ЗАКОНА ЗА СОБСТВЕНОСТТА!
И АЗ СЪМ ЧОВЕК! (Т. ДЕСКОВА)
- marter
- Потребител
- Мнения: 390
- Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54
Ако шумят след 22.00 ч, а и заведението работи след това време, би трябвало една жалба в общината до кмета на района на първо време да предизвика проверка. Още по-хубаво е да се обърнете направо към столичен инспекторат в голямата община.
След проверката трябва да ви напишат отговор за резултатите.
Може и да пуснете жалба в РПУ или местния районен инспектор.
След проверката трябва да ви напишат отговор за резултатите.
Може и да пуснете жалба в РПУ или местния районен инспектор.
- pvassilev
- Младши потребител
- Мнения: 27
- Регистриран на: 03 Май 2007, 21:30
Столичен инспекторат могат да извършат проверка, относно: поставени маси, столове, хладилни витрини, кашпи, колчета, чистотата около търговския обект и т. н. Те нямат правомощия да измерват шума . Могат да санкционират и по Наредба № 1 ...., но само в рамките на работното време . Може би има възможност, след писмен сигнал - да бъде извършена съвместна проверка със специализираните органи. Подайте жалба непременно до няколко инстанции.
И АЗ СЪМ ЧОВЕК! (Т. ДЕСКОВА)
- marter
- Потребител
- Мнения: 390
- Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54
Искам да благодаря на всички, които ми помогнахте с информация за този мой проблем. Аз прерових доста от нормативната база, стигнах до закона за здравето, защита на детето, хелзинкски комитет за правата на човека, "полиция в близост до обществото" и какво ли не. Определено не смятам, че само с изчитането на закони и наредби ще се справя. Мисълта ми е, че това е материя, в която трябва да ми помогне адвокат. Да, в Наредба №1, в закона за собствеността, в закона за здравето има текстове, които могат да ми решат проблема, но аз все пак съм лаик на тази тема. А и се опарих, след като получих отговор от общината на въпроси, които въобще не съм поставяла и не ме интересуват... Така че какво като цитирам чл. ал. и т.н. ? Ако имате адвокат, който е специализирал такава проблематика ще ви бъда много благодарна за координати. Не знам доколко това е коректно да го искам в публичното пространство, но наистина ми се налага. Защото имам работа с хора, които идват на проверка в 15.00 часа, в най-голямата жега, моят "любим контингент" е още на работа, та проверяващите ми отговарят, че не са видяли нищо нередно, а за да видят не могат да дойдат след 17 часа, защото това е краят на работното им време. От полицията ми обясняват, че общината дава разрешителни за тези заведения, а те им оправят бакиите......От общината ме пращат в полицията. БЪЛГАРИЯ - Страната на киселото мляко. В същност за мен е интересен този казус - как се гарантира правото на собственика в България? Родителите ми са дали разрешението за откриване на този магазин преди 10 години, аз съм наследник и независимо, че нещата са много променени в сравнение с условията при които е дадено разрешението, аз нямам право на мнение. Говорих с юрист на общината и той най-човешки ми обясни, че ако успея да затворя магазина, могат да ме съдят за пропуснати ползи и т.н. Не искам да го затварям, искам само като си отворя балконската врата да влиза въздух, а не цигарен дим, да мога да чувам телевизора и да не гърми чалга. Много ли искам? А да искам да се прибирам с удоволствие в къщи и детето ми да не гледа мили, грозни картинки. Та така, благодаря ви за помощта. Наистина.
- zigmund
- Нов потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 16 Май 2007, 11:40
А Вие сигурни ли сте, че Вашите родители са дали съгласието си точно за такъв вид търговски обект? Проверете първите документи. Някои злоупотребяват, т. е. откриват магазин (че) за продажба на кафе и пакетирани захарни изделия, след което го преустройват в "заведение" - и то без съгласието на съседите...За смяна на статута на търговския обект е необходимо ново съгласие на ЕС.
За съжаление след работно време контролните органи не могат да извършат проверка, без да имат изрична заповед.
Е, при системни нарушения (например за чистотата или нерегламентирано поставяне на маси, столове, хладилни витрини, кашпи и др.) има възможност търговския обект да бъде закрит.
МОЯТ СЪВЕТ Е ДА ПУСНЕТЕ НЯКОЛКО ЖАЛБИ ДО РАЗЛИЧНИ ОРГАНИ! НЕ СЕ ОТКАЗВАЙТЕ ДА СИ ТЪРСИТЕ ПРАВАТА!
За съжаление след работно време контролните органи не могат да извършат проверка, без да имат изрична заповед.
Е, при системни нарушения (например за чистотата или нерегламентирано поставяне на маси, столове, хладилни витрини, кашпи и др.) има възможност търговския обект да бъде закрит.
МОЯТ СЪВЕТ Е ДА ПУСНЕТЕ НЯКОЛКО ЖАЛБИ ДО РАЗЛИЧНИ ОРГАНИ! НЕ СЕ ОТКАЗВАЙТЕ ДА СИ ТЪРСИТЕ ПРАВАТА!
И АЗ СЪМ ЧОВЕК! (Т. ДЕСКОВА)
- marter
- Потребител
- Мнения: 390
- Регистриран на: 31 Окт 2006, 09:54
10 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 82 госта