Здравейте, от известно време си задавам един необичаен въпрос, и до момента не съм попаднал на компетентно лице което да ме просветли, та затова реших да го задам тук.
Става дума за често срещаното от всички нас разкопаване на пътното платно (и тротоара) пред частен имот, обикновено с цел прокарване/ подмяна на канализация, като в основен процент става дума за строеж на нова кооперация и включването ѝ в градската мрежа. В 99.9% от тези случаи, след приключване на работния процес изрязаният и разкопан участък се запълва с чакъл, трамбова се, и се настила отново с асфалт, като почти винаги се получава явна разлика в настилката и се наблюдава сериозна деформация на закърпения участък дори и след най-елементарните метеорологични аномалии.
Лични наблюдения ме навеждат на мисълта, че въпросният ремонт се извършва от частното лице собственик на имота, или от строителната фирма отговорна за строежа изискващ разкопаването, като липсва всякакъв качествен контрол от държавен орган (ВиК), който да следи за правилното въвеждане на платното отново в експлоатация.
Моля вещите лица тук да пояснят кой трябва да поеме отговорност за извършването на такива дейности и за некачественото изпълнение на подобен ремонт, както и кого да сезирам с цел подвеждане под отговорност на изпълнителя. Също така полезна би била и информация относно правилното изпълнение на такъв ремонт, както би следвало да е описан в закона отговарящ за градската инфраструктура и благоустройство.
В кварталът в който живея в гр. Варна, на всяка локална улица има поне по 5 такива кръпки пресичащи цялото платно, повечето от които са хлътнали и освен че събират вода при валежи, представляват и реален риск от повреда на МПС-тата преминаващи от там. Сега освен от редовните кръпки на палатното, си разбиваме колите и от своеобразни легнали полицаи. Бих желал да направя нещо по въпроса с безнаказаните селяндурски своеволия.
Благодаря.
- Дата и час: 27 Ное 2024, 01:36 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Относно разкопаване на пътното платно пред частен имот.
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
4 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Относно разкопаване на пътното платно пред частен имот.
Здравейте...
Винаги ми е било чудно защо в този форум се търсят всякакви "компетентни лица".
Нормална практика.... и разбираема.
Възстановяването на съответните настилки са част от процеса. Разликата е следствие на три възможни причини-различни материали; неподходящи технологии; неквалифициран персонал.
ВиК не е държавен орган. Още по-малко контролен такъв. Обикновената практика е този вид работа да се извършва точно от съответното ВиК-за която услуга съответния възложител заплаща. Малката забележка е че се въвежда в експлоатация съответното сградно отклонение а не пътното платно -то се възстановява. За което се изготвя протокол от общината.
Краткия отговор е - общината. Отговарът ми е в сила само ако приемете че скромното ми мнение е компетентно.
Това ваше изречение силно ме ..... озадачи. Но....
От Вашият пост мога да си направя извода че гр.Варна е пълен само със селяндури - работници; инвеститори; експлоатационно дружество; общинска администрация.... Може би трябва да спра до тук.
Благодаря...
skkaramishev написа:... от известно време си задавам един необичаен въпрос, и до момента не съм попаднал на компетентно лице което да ме просветли, та затова реших да го задам тук.
Винаги ми е било чудно защо в този форум се търсят всякакви "компетентни лица".
skkaramishev написа:Става дума за често срещаното от всички нас разкопаване на пътното платно (и тротоара) пред частен имот, обикновено с цел прокарване/ подмяна на канализация, като в основен процент става дума за строеж на нова кооперация и включването ѝ в градската мрежа.
Нормална практика.... и разбираема.
skkaramishev написа: В 99.9% от тези случаи, след приключване на работния процес изрязаният и разкопан участък се запълва с чакъл, трамбова се, и се настила отново с асфалт, като почти винаги се получава явна разлика в настилката и се наблюдава сериозна деформация на закърпения участък дори и след най-елементарните метеорологични аномалии.
Възстановяването на съответните настилки са част от процеса. Разликата е следствие на три възможни причини-различни материали; неподходящи технологии; неквалифициран персонал.
skkaramishev написа:Лични наблюдения ме навеждат на мисълта, че въпросният ремонт се извършва от частното лице собственик на имота, или от строителната фирма отговорна за строежа изискващ разкопаването, като липсва всякакъв качествен контрол от държавен орган (ВиК), който да следи за правилното въвеждане на платното отново в експлоатация.
ВиК не е държавен орган. Още по-малко контролен такъв. Обикновената практика е този вид работа да се извършва точно от съответното ВиК-за която услуга съответния възложител заплаща. Малката забележка е че се въвежда в експлоатация съответното сградно отклонение а не пътното платно -то се възстановява. За което се изготвя протокол от общината.
skkaramishev написа:Моля вещите лица тук да пояснят кой трябва да поеме отговорност за извършването на такива дейности и за некачественото изпълнение на подобен ремонт, както и кого да сезирам с цел подвеждане под отговорност на изпълнителя.
Краткия отговор е - общината. Отговарът ми е в сила само ако приемете че скромното ми мнение е компетентно.
skkaramishev написа:Също така полезна би била и информация относно правилното изпълнение на такъв ремонт, както би следвало да е описан в закона отговарящ за градската инфраструктура и благоустройство.
Това ваше изречение силно ме ..... озадачи. Но....
skkaramishev написа:В кварталът в който живея в гр. Варна, на всяка локална улица има поне по 5 такива кръпки пресичащи цялото платно, повечето от които са хлътнали и освен че събират вода при валежи, представляват и реален риск от повреда на МПС-тата преминаващи от там. Сега освен от редовните кръпки на палатното, си разбиваме колите и от своеобразни легнали полицаи. Бих желал да направя нещо по въпроса с безнаказаните селяндурски своеволия.
От Вашият пост мога да си направя извода че гр.Варна е пълен само със селяндури - работници; инвеститори; експлоатационно дружество; общинска администрация.... Може би трябва да спра до тук.
Благодаря...
- probcho
- Активен потребител
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 27 Яну 2010, 22:55
Re: Относно разкопаване на пътното платно пред частен имот.
Всъщност, дори и скромно, намирам мнението Ви за компетентно. Очевидно получих отговори на голяма част от въпросите си, за което благодаря.
Заключенията които сте си направили за Варна са правилни, дори смятам че с подобна структура могат да се "похвалят" много области в страната.
Въпросът, който Ви озадачи беше малко изстрел в тъмното, идеята ми беше да разбера техническите спецификации за възстановяването на пътното платно, и защо използваните материали почти винаги са некачествени, след като (ако) има устновена регулация на процеса и материалите. Не преувеличавам нито грам за състоянието на локалните улици в основната част на град Варна.
Заключенията които сте си направили за Варна са правилни, дори смятам че с подобна структура могат да се "похвалят" много области в страната.
Въпросът, който Ви озадачи беше малко изстрел в тъмното, идеята ми беше да разбера техническите спецификации за възстановяването на пътното платно, и защо използваните материали почти винаги са некачествени, след като (ако) има устновена регулация на процеса и материалите. Не преувеличавам нито грам за състоянието на локалните улици в основната част на град Варна.
- skkaramishev
- Нов потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 17 Юли 2017, 11:27
Re: Относно разкопаване на пътното платно пред частен имот.
Проблема е слягането на пръстта с която е засипан изкопа. Физически няма начин насипа да се трамбова до плътност, при която да не слегне след известно време. Така че правилния начин е полагане на временна настилка, изчакване "природата да си свърши работата" чрез движението по плътното и валежите, и едва след няколко години да се положи трайна настилка.
Естествено това няма как да се случи... комисията идва веднага след запълването на изкопа, вижда новия асфалт, подписва протокола и освобождава гаранцията която фирмата е внесла. Не е гот от страна на фирмата изпълнител да си чака гаранцията 3 или 5 години ...
Естествено това няма как да се случи... комисията идва веднага след запълването на изкопа, вижда новия асфалт, подписва протокола и освобождава гаранцията която фирмата е внесла. Не е гот от страна на фирмата изпълнител да си чака гаранцията 3 или 5 години ...
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
- TheOldMan
- Активен потребител
- Мнения: 1647
- Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19
4 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Строителство и регулация
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта